Proces pielęgnowania pacjenta z kłębuszkowym zapaleniem nerek
PROBLEM
CEL
DZIAŁANIE
REALIZACJA
OCENA
1. Silny ból w okolicy lędźwiowej.
Zminimalizowanie i wyeliminowanie bólu.
Obserwacja charakteru i natężenia bólu.
Zapewnienie wygodnej pozycji.
Zapewnienie choremu ciszy i spokoju w czasie snu i wypoczynku.
Rozmowa z pacjentem ( odwrócenie uwagi od odczuwanych dolegliwości).
Podanie leków p/bólowych na zlecenie lekarza.
Zastosowanie ciepłych okładów na okolicę lędźwiową.
Pomiar RR i tętna.
Zbadano natężenie bólu skalą od 0-10- ból wynosił 9. Zapewniono choremu wygodną pozycję. Chory wypoczywał w ciszy. Rozmawiano z pacjentem na tematy niezwiązane ze szpitalem. Podanie na zlecenie lekarza leków p/bólowych, rozkurczowych ( no-spa). Zastosowano termofor z ciepłą wodą na okolicę lędźwi. RR i tętno kontrolowano 4xdziennie.
Ból zmniejszył się w/g skali 0-10 wynosił 6.
2. Ból i zawroty głowy spowodowane nadciśnieniem tętniczym.
Unormowanie wartości ciśnienia tętniczego.
Kontrola ciśnienia tętniczego krwi, tętna, temperatury ciała i oddechów oraz dokumentowanie ich w karcie gorączkowej pacjenta.
Podawanie leków zgodnie z kartą zleceń ( leki obniżające ciśnienie tętnicze krwi oraz przeciwbólowe.
Edukacja chorego w zakresie choroby ( nadciśnienia tętniczego ).
Dieta z ograniczeniem soli.
Kontrolowano podstawowe parametry życiowe 4x dziennie i wyniki wpisywano w kartę obserwacyjną i gorączkową. Podano leki obniżające RR ( Enarenal ) oraz p/bólowe ( Pyralgina ) w/g zlecenia lekarza. Prowadzono edukację w zakresie diety stosowanej w nadciśnieniu oraz jednostki chorobowej ( nadciśnienie )- broszury, ulotki.
RR unormowało się. Wynosi 130/ 85.
To tylko wstęp! Ten proces składa się z 4 problemów pielęgnacyjnych.
Dziękuję za zainteresowanie moim procesem pielęgnowania. Przygotowałam dla Ciebie 4 problemów pielęgnacyjnych. Poniżej znajdziesz instrukcję dostępu do pełnej treści. Zapraszam!
Danuta B.
Autorka jest doświadczoną pielęgniarką oddziału chirurgicznego!
Gwarancja Jakości - 100% pewności
Jesteśmy doświadczonymi pielęgniarkami, dlatego jesteśmy pewne jakości procesów, które Ci oferujemy. Jeśli zakup nie spełni Twoich oczekiwań, możesz dokonać zwrotu, odzyskując 100% wydanych na niego pieniędzy.
Jest to zweryfikowany proces przygotowywany przez doświadczoną pielęgniarkę.
Aby go zobaczyć w całości wyślij SMS o treści PLN.PROCES
pod numer 72464 (2zł + VAT)
W odpowiedzi zwrotnej otrzymasz kod, który odblokuje dostęp do pełnej treści procesu pielęgnowania (4 problemów pielęgnacyjnych).
Wpisz otrzymany kod:
Operatorem płatności na naszej stronie jest system platnosci.pl.
Jeśli masz problem z wyświetleniem procesu napisz do nas.
ZOBACZ CAŁY PROCES Jest to zweryfikowany proces przygotowywany przez doświadczoną pielęgniarkę.
Wyślij SMS o treści
PPL
pod numer
7555 (5zł + VAT)
W odpowiedzi zwrotnej otrzymasz kod, który odblokuje dostęp do pełnej treści procesu pielęgnowania (4 problemów pielęgnacyjnych).
Wpisz kod:
Operatorem płatności na naszej stronie jest system justpay.pl.
Jeśli masz problem z wyświetleniem procesu napisz do nas.
Gwarancja Jakości - 100% pewności
Jesteśmy doświadczonymi pielęgniarkami, dlatego jesteśmy pewne jakości procesów, które Ci oferujemy. Jeśli zakup nie spełni Twoich oczekiwań, możesz dokonać zwrotu, odzyskując 100% wydanych na niego pieniędzy.
Czy wiesz, że...
... jesteśmy jedynym serwisem w Polsce oferującym PROFESJONALNIE opracowane procesy pielęgnowania?